.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاري همايش دهياران منتخب گيلان

همايش دهياران منتخب استان گيلان روز شنبه با حضور معاون امور دهياري- هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي وزارت كشور در سالن اجتماعات دانشكده كشاورزي دانشگاه گيلان در رشت برگزار شد.

در اين همايش يك روزه كه از سوي دفتر امور شهري و روستايي استانداري گيلان برگزار شد، معاون عمراني استانداري گيلان و بيش‌از ? ????نفر از دهياران منتخب اين استان شركت داشتند.

"مهرداد لاهوتي" مديركل دفتر امور شهري و روستايي استانداري گيلان هدف از برگزاري اين همايش را بيان ديدگاه‌هاو بررسي مشكلات دهياران با حضور مسوولان عالي رتبه كشور در اين زمينه عنوان كرد.

وي گفت: از يك ميليون و ? ????هزار نفر جمعيت استان گيلان بيش از ? ????هزار نفر آنان زير پوشش دهياري‌ها قرار دارند.

وي اظهار داشت: هم اكنون در استان گيلان ? ????دهياري فعال وجود دارد و براي راه‌اندازي ? ???دهياري ديگر نيز مجوزآن صادر شده است و اين دهياري ها در روستاهاي بالاي ? ????خانوار تشكيل شده‌اند.

"محمد عليزاده " معاون عمراني استانداري گيلان هم در اين همايش گفت: بعد از تجربه‌هاي مختلف در زمينه مديريت روستا در بعد از انقلاب اسلامي، ايجاد دهياري‌ها يك تحول عظيم مديريتي بود كه بااستقبال خوبي روبرو شده‌است.

وي اضافه كرد: اين مديريت در واقع با هدف جلب و جذب مشاركت‌هاي مردمي و تصدي و واگذاري امور روستاها به روستاييان انجام شده است.

به گفته وي ، استان گيلان به دليل موقعيت خاص خود، شاخص جمعيتي آن بيش از متوسط كشور است و هم‌اكنون ????درصد از جمعيت اين استان در روستاها زندگي مي‌كنند.

وي يادآور شد: در وسعت ? ???هزار كيلومتر مربعي استان گيلان حدود دو هزار و ? ????روستا وجود دارد توجهي خاص بايد به روستاهاي اين استان شود.

عليزاده گفت : دولت در برنامه خود توجه به روستاها را در اولويت قرار داده است و در بخش آب و راه روستايي شاهد رشد اعتبارات در گيلان هستيم.

وي رقم اعتبارات دولت در متمم بودجه سال گذشته و اعتبارات امسال براي آبرساني به روستاهاي گيلان در اعتبارات ملي و استاني را ? ????ميليارد ريال و در بخش راه روستايي ? ????ميليارد ريال عنوان كرد.

وي بيان داشت: در بخش گاز رساني به روستاها نيز اعتبارات خوبي پيش بيني شده است و امسال ? ????روستاي جديد گيلان از نعمت گاز رساني بهره‌مند مي‌شوند و ما هم اكنون از نظر گاز رساني به روستاها جزو سه استان كشور هستيم.

در اين همايش معاون امور دهياري‌هاي سازمان شهرداري و دهياري‌هاي كشور هم با تاكيد بر مديريت صحيح در روستاها از دهياري‌ها به عنوان يك نهاد غير دولتي كه نقش مهمي در توسعه روستاها دارد ياد كرد.

"محمد عليجاني " افزود: دهيار مسووليتي مهم در روستا دارد كه برنامه‌هاي توسعه روستا با نظر او انجام مي‌شود و در صدد هستيم تا مشكلات و موانع دهياري‌ها را برطرف كنيم.

وي اظهار كرد: توجه به دهياري‌ها بر اساس سند چشم‌انداز ? ???ساله كشور انجام مي‌شود و دهياري‌ها نيز بايد به سمت نوآوري پيش بروند و دستگاه‌هاي دولتي نيز بايد با آنان همكاري كنند.

در اين همايش چند تن از دهياران منتخب استان گيلان در خصوص مشكلات مختلف حقوق و دستمزد، بيمه ، عدم همكاري دستگاههاي دولتي با دهياري ها، نبود قوانين لازم حمايتي از دهياري‌ها و همچنين مشكلات بين شورا و دهياري‌ها و تفاوت سطح سواد و مدرك تحصيلي دهياران با اعضاي شوراها و توجه دولت به اين امر سخناني ايراد كردند.(irna)


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.217 seconds.